dijous, 25 d’abril del 2013

NOU PAPA


He tardat uns dies en escriure sobre aquest tema perquè les meves reflexions fossin mes reposades. He de començar dient que com a tothom em va sorprendre i molt el fet que el Pare Benet renunciés. Per que? Salut, pressions, impotència, falta de lideratge…? Tantes preguntes i tantes respostes  com vulgueu. Des del meu punt de vista lloança a aquell que quan pensa que no pot complir correctament amb un càrrec es retira.

No tinc el mateix punt de vista respecte a tot el que va succeir desprès. La posada en escena per l’elecció del nou PAPA, penosa, com sempre, bé com sempre no, pitjor. Antigament els cardenals no arribaven a Roma amb gran cotxes, amb xofer, no en vaig veure cap que conduís. Les poques imatges d’interior que van treure no predicaven precisament la pobresa però allò que més em revela continua sent el tema de les DONES. Poques imatges de DONES i quan sortien, per suposat monges i a sobre fent de criades, servidores… com li vulgueu dir al servei dels HOMES.

No puc treure’m del cap la imatge de cents de bisbes, capellans…TOT HOMES,  i jo observant, mira encara hi ha algú d’una altra raça, per allò de que els negres es veuen més, una nota de color. Això si, ni una DONA.

Moltes vegades escolto aquella cançó de “Angelitos negros” en que es retreia a un pintor el que mai se’n recordés de pintar un àngel negre. Així em sentía jo veient que no hi havia cap DONA, més de la meitat de la població, discriminada per aquells que més prediquen, els que ens manen el que no podem fer (estimar una altra dona, tenir els fills quan volem…). Desprès per allò de que somiar costa poc em poso a pensar quin tipus d’església seria capaç d’admetre una dona com a CAP DE L’ESGLÈSIA, oh no!, primer haurien d’admetre dones-sacerdots, i tots els càrrecs que encara ens estan vetats, bisbes, arquebisbes…Uf no crec que ho vegin els meus ulls! La veritat és que li desitjo molt d’encert al nou PAPA FRANCESC però com a dona, no espero gaire d’ ell. Tan de bo m’equivoqués.

3 comentaris:

  1. Ha estat una agradable sorpresa comprovar que el nou Sant Pare ha suprimit molts signes externs d'opulència, i els creients tenim l'esperança de que també aconseguirà que es modifiquin bastants aspectes negatius de la Curia romana, que no s'adiuen gaire ni amb la germanor ni amb la humilitat. Tot això és molt positiu, encara que també es possible que altres qüestions d'àmbit més social, i que no afecten directament a la fe cristiana, no s'arribin a resoldre a gust de tothom.

    ResponElimina
  2. Si la renúncia de Benet XVI i la elecció de Francesc és mira amb ulls del passat, per criticar-ho, coincidim amb en més d’un. Mirant-lo amb ulls de futur, per mi hi ha signes de molta esperança i que serà un papa que farà moltes coses noves i que per molts de nosaltres seran positives. Només cal mirar com ha estat rebut en els ambients ultra tancats que hi ha dintre i fora de la pròpia església i que, faci el faci, li faran la vida molt difícil.
    Trullàs

    ResponElimina
  3. Si, puede que haga muchas cosas ( si le dejan) pero que participen las mujeres... Ni siquiera lo pienses mujer...
    Mary Luz

    ResponElimina